måndag 21 augusti 2017

Korståg i kampanj för kyrkovalet

Imorgon startar jag min korstågskampanj för att uppmärksamma kyrkovalet.

Jag kommer att göra ett korståg i Strängnäs stift och stanna till vid stationerna längs järnvägen. För oss i Centerpartiet är den öppna folkkyrkan viktig, en kyrka som är öppen och välkomnande för alla. Jag vill också att Svenska kyrkan ska ägna sig mer åt inträden i kyrkan. Kyrkan gör så mycket gott. Det kan vi bli bättre på att tala om och jag hoppas möta många på mina resor genom stiftet.

Korståget inleds alltså den 22 augusti, med en resa i Närke, där det blir avstigning i Hallsberg, Laxå, Kumla och Örebro. Korståget fortsätter sedan i Sörmland 24 och 31 augusti.

Jag hoppas att korståget ska ta mig till en plats på kyrkomötet i Uppsala, men om jag inte skulle nå dit så vill jag att många, många fler uppmärksammar kyrkovalet och ser allt gott som Svenska kyrkan gör, säger Inger Fredriksson.

På resan genom Sörmland får jag sällskap av andra kandidater som återfinns på Centerpartiets listor i kyrkovalet 17 september.



Redo för kampanj och ett korståg genom stiftet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar