torsdag 12 oktober 2017

Nästan till kyrkomötet...

När kyrkomötet inleddes för snart fyra år sedan var jag på plats. Det var en intressant upplevelse att se hur det gick till, allt från invigningen i domkyrkan till de mer formella förhandlingarna i den anrika miljön. Därefter har delegaterna flyttat sin verksamhet till en mer konferensartad miljö, bortsett från invigningen som fortfarande sker i Uppsala domkyrka.

I kyrkovalet ställde jag upp även på Centerpartiets valsedel till kyrkomötet. Jag fick många kryss, 303, och med 97 till så hade det räckt för att bli ledamot av kyrkomötet. Nu blir jag andre ersättare till Åsa Ingårda och Nina Wahlin, som blev invalda på de ordinarie platserna från Strängnäs stift. Men det kan hända att jag kommer att få tjänstgöra, vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar